Σίγουρα όλοι μας έχουμε παρατηρήσει πως, με την άφιξη των πιο κρύων ημερών, η επιθυμία μας για γλυκό αυξάνεται!

όρεξη για γλυκόΠως εξηγείται όμως αυτή η έντονη εποχιακή όρεξη για γλυκούς πειρασμούς, έχετε αναρωτηθεί ποτέ;

Γιατί έχουμε όρεξη για γλυκό όταν κάνει κρύο;

Μια εξήγηση βρίσκεται στην ίδια την εξέλιξη του είδους μας. Οι πρόγονοί μας έτρωγαν περισσότερο το χειμώνα για να μπορέσουν να επιβιώσουν στις περιόδους που έκανε κρύο, όταν η τροφή ήταν δυσεύρετη.

Δεύτερον, μόλις κρυώσει ο καιρός και η διάρκεια της ημέρας μειώνεται, ξεκινά για ορισμένους ανθρώπους μια περίοδος ατονίας, η οποία μπορεί -σε ακραίες περιπτώσεις- να οδηγήσει μέχρι και στην κατάθλιψη. Εκτιμάται ότι 7% του πληθυσμού των Ευρωπαίων πάσχουν από εποχική συναισθηματική διαταραχή (ΕΣΔ). Για αυτούς είναι ακόμη πιο δύσκολο να αντισταθούν στην έντονη επιθυμία για γλυκά, μιας και οι λιγούρες για υδατάνθρακες, με τη μορφή των απλών σακχάρων, είναι ένα από τα συμπτώματα της ΕΣΔ.

Οι τροφές που ενισχύουν τα επίπεδα της σπερμοτοξίνης, του «χαρούμενου» χημικού του εγκεφάλου, η οποία μειώνεται το χειμώνα εξαιτίας της έλλειψης ηλιακού φωτός, είναι βασικές για να περάσει κανείς αυτή την εποχή χωρίς να πάρει βάρος. Όταν τα επίπεδα σπερμοτοξίνης είναι χαμηλά, νιώθουμε πεινασμένοι και αναζητάμε κάτι γλυκό. Όμως, οι τροφές που είναι πλούσιες στο αμινοξύ τρυπτοφάνη (κοτόπουλο, ψάρι ή μπανάνα) βοηθούν τον οργανισμό να παράγει σεροτονίνη.

Οι τροφές που ενισχύουν την παραγωγή ντοπαμίνης είναι επίσης ιδανικές γι’ αυτή την εποχή, επειδή τα χαμηλά επίπεδά της σχετίζονται με την έλλειψη ενέργειας και την κακοδιαθεσία.

Ωστόσο, τον χειμώνα οι περισσότεροι αναφέρουν ότι, ακόμα και αν έχουν ακολουθήσει όλους τους κανόνες της υγιεινής διατροφής, εξακολουθούν να έχουν όρεξη για γλυκό.

Ασφαλώς μπορούμε να καταναλώνουμε γλυκά, αρκεί να μην παραλείπουμε να εφαρμόζουμε τους κανόνες μιας ισορροπημένης διατροφής.

Ασφαλή κατανάλωση γλυκών χωρίς να βλάπτουμε στη σιλουέτα μας:

  1. Τρώμε μικρή ποσότητα γλυκού είτε μετά το φαγητό μας ή νωρίς το απόγευμα.
  2. Δεν αντικαθιστούμε κάποιο από τα γεύματα μας με γλυκό, προκειμένου να γλυτώσουμε θερμίδες.
  3. Κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας φροντίζουμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά, τα οποία μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Επίσης, τα φρούτα λόγω της περιεκτικότητάς τους σε απλά σάκχαρα, μειώνουν την επιθυμία μας για γλυκό.

Ακόμη και αν δεν… κρυώνετε, αλλά λαχταράτε κάτι γλυκό, επισκεφτείτε μας και γευτείτε μερικά από τα 200 διαφορετικά είδη σιροπιαστών μας δημιουργιών που παρασκευάζουμε για σας με γνώση, μεράκι και τις πιο αγνές πρώτες ύλες!

Γιατί η πιο νόστιμη στάση για να σας φτιάξει το κέφι και την ημέρα ακούει στο όνομα Μελίτροπον!